Witam pytanie wiązka przewodów czujnika ABS i czujnika zużycia klocków hamulcowych skoda octavia II wypadła z zaczepu wisząc urwał się z wielkim bólem polutowałem i zaizolowałem i tu moje tytanie myślę że ta prowizorka długo nie pociągnie czy ktoś wymieniał całą wiązkę ona gdzieś znika w zakolu i gdzie to idzie ?
wiking, wiązka wchodzi do głównej wiązki elektrycznej i potem czujnik ABS idzie do modułu ABS a czujnik klocków do zegarów. Jeśli jest jak połączyć te zerwane przewody ( w razie czego delikatnie przedłużyć, dać wodoodporne termokurcze z klejem i na całość jeszcze taśmę samowulkanizującą ) to ja bym tak zostawił. Podłączenie nowej ori wiązki oznacza rozpruwanie głównej wiązki co nie jest proste i potem może powodować gorsze problemy ( typu przecieranie się przewodów gdzieś "po drodze" a znalezienie tego to usterki to masakra ).
wiking, nie szukaj problemów tam gdzie ich nie ma :-)
Nic nie stoi na przeszkodzie, by:
- ściągnąć nadkole plastikowo - włókninowe
- załamać się stanem blachy pod nim
- przedłużyć nowy przewód tak, by Twoje łączenie zostało całkowicie osłonięte nadkolem i by jeszcze przewodu do klocka hamulcowego starczyło
- złóż wszystko tak jak było na początku i ciesz się działającym sygnalizatorem
(nie jestem pewien - nie pamiętam, czy aby nie schować łączenia wiązki oryginalnej z Twoją nie będziesz musiał jakiś większych sztuczek robić, ale wszystko jest do ogarnięcia.)
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Panowie lutowany przewód jest przy samej pękniętej kostce od czujnika klocków hamulcowych nowy przewód kupując jest jak wiecie z dwóch kostek , druga abs i dalej idą za zakole i jak to pęknie to obawiam się ze nie dam rady polutować drugi raz więc pytam co mnie czeka po zdjęciu zakola da się to samemu zrobić?
skoro masz przewód uszkodzony przy samej kostce, to czym się przejmujesz? masz go przedłużyć o ile? 2-3cm?
Jeśli polutowałeś to we właściwy sposób, nie będzie żadnych problemów, a gdyby nawet się pojawił fałszywy sygnał, zawsze możesz polutować to ponownie (do oczyszczania skorodowanych przewodów podczas lutowania polecam roztwór chlorku cynku (IV) ZnCl2 - po jego użyciu wszystkie elementy w okolicy trzeba opłukać ciepłą wodą, bo ZnCl2 powoduje korozję)
[ Dodano: Wto 23 Wrz, 14 20:18 ]
będzie to mniej kłopotliwe niż próba wymiany wspomnianej wiązki.
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
wiking, jeśli kostka pękła, to prawdopodobnie będzie się do niej dostawać woda. Najłatwiej będzie wymienić kostkę ( ok. 10 pln ), dać nowe piny z przewodami ( uszczelki przewodów i całej wtyczki mogą zostać stare ) i dolutować do ori przewodu tak, żeby długość była odpowiednia. termokurcze z klejem + taśma samowulkanizująca i będzie git.
Nawet jak byś dał nową ori wiązkę to i tak będziesz musiał to wszystko izolować ( tak jak wyżej ) bo całość wypadnie w komorze silnika pod akumulatorem. Jest tam naprawdę mało miejsca, trzeba rozpruć główną wiązkę i dodatkowo masz do łączenia 4 zamiast dwóch przewodów ( z czego dwa bardzo ważne, bo od ABS-u ).
ori wiązka wystarczy mu do samego ABSu bez prucia niczego - wymieni piny dopiero we wtyczce ABS a stare obetnie
kurde, jakbym wiedział, że komuś się to przyda to bym nie wywalał w kosmos
Witam wykrakałem zaliczone 3 krawężniki i lut puścił Panowie gdzie taką kostkę można kupić ona w org naprawdę jest zabezpieczona w dużej gumie i sam kabelek oczywiście cienki oszczędności jeszcze w małej gumce nic by się nie stało gdy by ta kostka nie pękła pomysł kowala jest chyba bobry odetnę starą dalej i przelutuje obydwa kable z nową kostką która wchodzi w uchwyt trzymający
Wtyczka od strony samochodu ma numer 1J0 973 802, do tego dwie gumki uszczelniające 357 972 740 E, dwa piny ( czyli jeden kabelek serwisowy 000 979 132 E ) i osłona gumowa 1J0 906 102.
Całość w ASO wyjdzie jakieś 30-35 pln.
Możesz też kupić praktycznie to samo na Allegro ( ew. odbiór na Wolumenie ) za 10 pln ( wpisz na alledrogo "1J0973802" użytkownik batpol1 ) + osłona gumowa.
Witam cyna puscila jak już pisałem org. siedzi w uchwycie ,a mnie pękło to przy tej kostce i nie mogę już polutowaną część włożyć w uchwyt jest to luźne lekko spięte do przewodu hamulcowego więc pracujące zawieszenie spowodowało pęknięcie polecam w przyszłości zajrzeć i zobaczyć jak tam jest zabezpieczone w org. p.robrego.Dziękuję wszystki , a w szczególności p.kowal 2002 kupie nowa kostkę , która włożę w uchwyt , a połączę wyże
wiązkę dostaniesz w ASO - koszt 172 PLN przed rabatami
numer 1K0 927 903 z jakąś końcówką - nie wiem, czy masz ksenony czy nie. Jak nie, to końcówka "B"
Komentarz